Wanneer moet je voor je bedrijf een deurwaarder of incassobureau inschakelen?

Omgaan met klanten die niet betalen voor een goed of dienst kan erg lastig zijn. Het kan daarom verstandig zijn om de hulp van een incasso advocaat in te schakelen. Ben jij benieuwd wanneer dit precies moet en hoe dat precies werkt? Lees dan verder.

Wanneer is het verstandig om een incasso advocaat in te schakelen?

Een incasso advocaat kan het ingeschakeld worden als een klant te lang niet voldaan heeft aan een beloofde betaling. Het is hierbij wel verstandig eerst zelf contact op te zoeken met de klant. Ook kan een onderlinge afhandeling erg handig zijn, omdat er dan geen incassobureau ingeschakeld hoeft te worden. Wanneer deze stappen niet genoeg zijn om het geld te ontvangen kan het verstandig zijn om een incasso advocaat in te schakelen. Zij zullen dan helpen met de juiste gerechtelijke middelen en de juiste expertise/ervaring. Op deze manier zal er een grote kans zijn op een goede afhandeling van de zaak. Dit is vaak goed voor de onderlinge relaties en kan erg belangrijk zijn voor belangrijke klanten. Klik hier, lees verder of gebruik andere websites voor meer informatie. 

Waarom zijn moderne incasso advocaten zo enorm handig?

Moderne incassobureaus zijn tegenwoordig erg handig voor de klanten van de bureaus. Oudere bureaus gebruiken namelijk een systeem waarbij de klant moet betalen voor hun diensten. Dit veranderd tegenwoordig echter steeds meer, omdat ze de kosten nu verhalen om de partij die hun geld niet betaald heeft. Zo heeft de klant van het bureau geen kosten meer, maar krijgen ze wel gewoon hun geld terug. Dit is erg fijn voor de organisatie, maar minder fijn voor de partij die hun geld niet heeft betaald. Dit maakt het daarom ook steeds aantrekkelijker om ervoor te zorgen dat de rekening op tijd betaald wordt. De kosten worden anders namelijk alleen maar hoger. 

Wat is van groot belang bij het verkoop van diensten of goederen?

Een incasso advocaat inschakelen kost veel moeite en, zoals hierboven benoemd, kunnen er verschillende stappen gezet worden om dit te voorkomen. Wat echter wel van groot belang is als je de mogelijkheid wilt hebben om dit te kunnen doen, zijn goede voorwaarden leveren bij de goederen of diensten. Zo weet de klant waar het aan toe is en weten ze ook wat er gebeurd als ze niet betalen. Zo kan je op een rechterlijk correcte manier je geld terug vragen en kan de klant hier weinig tegen doen. Zo kan een organisatie zichzelf enigszins indekken en beveiligen tegen klanten die niet betalen.